2018

Ocenenie Kyslej smotany

Ocenenie Kyslej smotany

RAJO smotana bola na základe prieskumu agentúry Gfk vyhodnotená spotrebiteľmi ako „Najkvalitnejšia kyslá smotana na slovenskom trhu“.

2018

RAJO v takmer každej domácnosti na Slovensku

RAJO v takmer každej domácnosti na Slovensku

Podľa prieskumu agentúry Gfk dosiahlo RAJO 98 % penetráciu = 98 % Slovákov si aspoň raz kúpilo RAJO produkt. Predbehlo tak všetky domáce, ale aj zahraničné značky.

2017

Strieborný Klinec 2017 pre Probia Nature

Strieborný Klinec 2017 pre Probia Nature

Naša prekrásna prírodná kampaň pre rad produktov Probia Nature - Príroda je na dosah bola ocenená najvyšším slovenským reklamným ocenením Klincom v kategórii Craft. Porota vyzdvihla vysokokvalitné umelecké spracovanie kampane.

2017

Uvedenie Active protein

Uvedenie Active protein

Prvý a zatiaľ jediný komplexný produktový rad mliečnych proteínových produktov. Už rok po uvedení dosiahol Active Protein podľa agentúry Gfk takmer 10 % penetráciu domácností.

2014

Ocenenie Superbrands

Ocenenie Superbrands

Značka Rajo a Acidko získavajú ocenenie SUPERBRANDS 2014. Od tých čias značka obhájila ocenenie v štyroch po sebe nasledujúcich ročníkoch.

2014

Značka kvality pre vybrané výrobky Rajo

Značka kvality pre vybrané výrobky Rajo

Dlhodobá vysoká kvalita produktov Rajo si vyslúžila ocenenie Značka kvality SK pre produkty Rajo smotanový Mňam DUO, Cottage cheese, produktové portfólio smotán a Rajo kyslá smotana dokonca označenie kvality SK Gold.

2010

Uvedenie Laktofree

Uvedenie Laktofree

Uvedenie úspešnej produktovej rady určenej pre laktointolerantných ľudí.

2008

Zmena loga

Zmena loga

Logo spoločnosti dostáva novú modernejšiu podobu, typický tvar ostáva nezmenený.

2003

Rajo spája rodinu

Rajo spája rodinu

Od roku 2003 spoločnosť Rajo začala spoluprácu s nadáciou Návrat, ktorá presadzuje návrat opustených detí z detských domovov do rodín. Kúpou každého balenia mlieka Rajo prispievajú spotrebitelia určitou čiastkou na činnosť nadácie a pomáhajú týmto opusteným deťom k návratu do rodinného prostredia. Spolupráca Rajo a Návrat trvá podnes.

2003

Meggle AG stopercentným vlastníkom Rajo, a. s.

Meggle AG stopercentným vlastníkom Rajo, a. s.

V roku 2003 sa spoločnosť Meggle AG stáva stopercentným vlastníkom akcií Rajo, a. s. Bavorský producent mliečnych výrobkov začlenil Rajo, a. s. do holdingu MEGGLE Eastern Europe GmbH.

2002

Certifikát ISO 9001:2000

Rajo, a. s., získava certifikát systému riadenia kvality podľa normy ISO 9001:2000

2001

Meggle AG akcionárom

Meggle AG akcionárom

Do spoločnosti vstupuje nový akcionár, nemecká spoločnosť Meggle AG. Dňa 22.5. zo závodu odchádza prvý kamión trvanlivého mlieka pod značkou Meggle.

1999

Nové logo

Nové logo

Logo spoločnosti dostáva typický tvar, ktorý je dodnes charakteristickou črtou všetkých dizajnov značkových produktov Rajo. Slogan sa mení na: „Chuť do života.“

1996

Nový názov spoločnosti RAJO, a. s.

Nový názov spoločnosti RAJO, a. s.

V máji je valným zhromaždením spoločnosti schválený nový názov spoločnosti RAJO, a. s. Meno bolo zvolené podľa úspešného produktu z portfólia spoločnosti MILEX – nízkotučného jogurtu s názvom RAJO. Názov tohto produktu vznikol ako skratka pre RAcionálny JOgurt. Jogurt Rajo bol vo výrobnom programe Milexu od roku 1991, a v tom čase to bol veľmi známy a obľúbený produkt, preto bol názov zvolený aj ako nový názov spoločnosti.

1993

Prvá brandová komunikácia Rajo

Prvá brandová komunikácia Rajo

Rajo prvýkrát uvádza samostatnú komunikáciu značky a prvý slogan: Potešenie z Raja.

1993

Prvý rad ovocných jogurtov pod značkou Rajo

Jogurty v produkcii spoločnosti Milex Schärdinger Slovakia sú uvádzané na trh pod značkou Rajo.

1993

Kúpa akcií Milexu rakúskym akcionárom

Kúpa akcií Milexu rakúskym akcionárom

Väčšinu akcií Milexu kupuje rakúsky akcionár Schärdinger Milch, AG.

Spoločnosť začína vystupovať pod menom MILEX Schärdinger Slovakia, a. s.

1992

RAcionálny JOgurt

RAcionálny JOgurt

Svetlo sveta uzrel RAcionálny JOgurt, podľa ktorého bola neskôr spoločnosť RAJO pomenovaná.

1992

Vznik akciovej spoločnosti Milex Slovakia, a. s.

Vznik akciovej spoločnosti Milex Slovakia, a. s.

Zo štátneho mliekarenského podniku MILEX vzniká akciová spoločnosť MILEX Slovakia, a. s.

1980

Ukončená výroba v závode v Ružovej doline

Ukončená výroba v závode v Ružovej doline

Po spustení výroby v novej prevádzke na Zlatých Pieskoch je v osemdesiatych rokoch postupne ukončená výroba v Ružovej doline. Sídlo spoločnosti sa sťahuje na Studenú.

1972

Nová prevádzka na Zlatých pieskoch

Koncom roka 1970 spustila mliekáreň novú prevádzku na Studenej ulici. 

1972

Zmena názvu na MILEX

Západoslovenské mliekarne, n. p., menia názov na MILEX, n. p., Bratislava.

1960

Vznik Západoslovenských Mliekarní

Vznik Západoslovenských Mliekarní

V dôsledku politického rozhodnutia fúziou Bratislavských mliekarní a Nitrianskych podnikov vznikajú Západoslovenské mliekarne, n. p., Bratislava.

1949

Vznik Družstva pre hospodárenie s poľnohospodárskymi výrobkami

Po zoštátnení všetkých mliekarní v roku 1948 nastáva obdobie centrálne riadenej mliekarenskej výroby. V roku 1949 vzniká Družstvo pre hospodárenie s poľnohospodárskymi výrobkami – DHPV, ktoré zadelilo pôvodné súkromné či družstevné mliekarne do jednotlivých podnikov. Národný podnik Bratislavské mliekarne, Bratislava mali v tom čase 4 závody v Bratislave – na Čajakovej, Moskovskej, Mostovej ulici a v Ružovej Doline, okrem toho taktiež závody v Dunajskej Strede, Senici a Galante.

1934

117 mliekarenských závodov

Na Slovensku existuje až 117 malých mliekarenských závodov.

1886

Prvá družstevná mliekareň BAMAD

Prvá družstevná mliekareň BAMAD

V Bratislave bola miestnymi statkármi založená prvá družstevná mliekareň, tzv. BAMAD. Išlo o vôbec prvú družstevnú mliekareň na našom území. Vyrábalo sa v nej konzumné mlieko, maslo a tvaroh.

1880

19. storočie

Na konci 19. storočia a v období pred prvou svetovou vojnou sa na Slovensku chovalo takmer milión oviec a hovädzieho dobytka.

1500

14. storočie

Počas valaskej kolonizácie koncom 14. storočia sa začali osídľovať horské oblasti. Salašníctvo bolo popri využívaní vlny, mäsa a kože zamerané najmä na spracúvanie ovčieho mlieka. Tradičnými výrobkami boli syry, bryndza, oštiepok, parenica a žinčica.

580

5. storočie

Po sťahovaní národov a príchode Slovanov do priestoru strednej Európy (5 storočie n. l.) si priniesli aj svoju roľnícku kultúru a s tým spojené zručnosti so spracovaním mlieka. Spracúvalo sa ovčie, ale i kravské mlieko. Z kravského mlieka sa mútením získavalo kvalitné maslo, syry, tvaroh.

Starovek

Starovek

Prvé zmienky v dejinách dokladujú spracovávanie mlieka už v období Sumerskej, Starobabylonskej ríše, starého Egypta, teda v období rozvoja prvých roľníckych štátov (2003 – 1594 p. n. l.). Zmienky o spracovaní mlieka sú tiež v Biblii, z čoho je jasné, že staroveké kočovné i roľnícke národy mlieko poznali a spracovávali ho.