O nás

Rajo a. s. je jedným z najväčších slovenských producentov mliečnych výrobkov. Spracúva mlieko tej najvyššej kvality a spotrebiteľom ponúka tradičné i inovatívne mliečne výrobky nesúce rovnomennú obchodnú značku Rajo.

História a vývoj produktov

1886

Prvá družstevná mliekareň

V Bratislave bola miestnymi statkármi založená prvá družstevná mliekareň tzv. BAMAD. Išlo o vôbec prvú družstevnú mliekareň na našom území. Vyrábalo sa v nej konzumné mlieko, maslo a tvaroh.

1934

117 mliekarenských závodov

Na Slovensku existuje až 117 malých mliekarenských závodov.

1949

Vznik Družstva pre hospodárenie s poľnohospodárskymi výrobkami

Po zoštátnení všetkých mliekarní v roku 1948  nastáva obdobie centrálne riadenej mliekarenskej výroby. V roku 1949 vzniká Družstvo pre hospodárenie s poľnohospodárskymi výrobkami – DHPV, ktoré zadelilo pôvodné súkromné či družstevné mliekarne do jednotlivých podnikov. Národný podnik Bratislavské mliekarne, Bratislava mali v tom čase 4 závody v Bratislave – na Čajakovej, Moskovskej, Mostovej ulici a v Ružovej Doline, okrem toho taktiež závody v Dunajskej Strede, Senici a Galante

1960

Vznik Západoslovenských Mliekarní

V dôsledku politického rozhodnutia fúziou Bratislavských Mliekarní a Nitrianskych podnikov vznikajú Západoslovenské Mliekarne, n.p. Bratislava.

1972

Zmena názvu na MILEX

Západoslovenské Mliekarne, n.p. menia názov na MILEX, n.p. Bratislava.

1980

Ukončená výstavba závodu v Ružovej doline

Po niekoľkých rokoch je ukončená výstavba novej mliekarne v Bratislave zameranej na konzumné a kyslomliečne výrobky. Závod má sídlo v Ružovej doline.

1988

Vznik samostatných štátnych podnikov

Zaniká centrálne Generálne riaditeľstvo mliekarenského priemyslu a vznikajú samostatné štátne podniky, medzi inými aj MILEX, š.p. Bratislava.

1992

Vznik akciovej spoločnosti Milex Slovakia, a.s.

Zo štátneho mliekarenského podniku MILEX vzniká akciová spoločnosť MILEX Slovakia, a.s.

RAcionálny JOgurt

Svetlo sveta uzrel RAcionálny JOgurt, podľa ktorého bola neskôr spoločnosť RAJO pomenovaná.

1993

Kúpa akcií Milexu rakúskym akcionárom

Väčšinu akcií Milexu kupuje rakúsky akcionár Schärdinger Milch, AG.

Spoločnosť začína vystupovať pod menom MILEX Schärdinger Slovakia, a.s.

Prvý rad ovocných jogurtov pod značkou Rajo

Jogurty v produkcii spoločnosti Milex Schärdinger Slovakia sú uvádzané na trh pod značkou Rajo 

Prvá brandová komunikácia Rajo

Rajo po prvý krát uvádza samostatnú komunikáciu značky a prvý slogan: Potešenie z Raja.

1994

Nová prevádzka a sťahovanie závodu

Je vybudovaná nová prevádzka na Studenej ulici a závod sa sťahuje na Zlaté Piesky.

1996

Nový názov spoločnosti RAJO a.s.

V  máji je valným zhromaždením spoločnosti schválený nový názov spoločnosti RAJO a.s.  Meno bolo zvolené podľa úspešného produktu z portfólia spoločnosti MILEX – nízkotučného jogurtu s názvom RAJO. Názov tohto produktu vznikol ako skratka pre RAcionálny JOgurt. Jogurt Rajo bol vo výrobnom programe Milexu od roku 1991, a v tom čase to bol veľmi známy a obľúbený produkt, preto bol názov zvolený aj ako nový názov spoločnosti.

1999

Nové logo

Logo spoločnosti dostáva typický tvar, ktorý je dodnes charakteristickou črtou všetkých dizajnov značkových produktov Rajo. Slogan sa mení na : „Chuť do života“.

2001

Meggle AG akcionárom

Do spoločnosti vstupuje nový akcionár, nemecká spoločnosť Meggle AG. Dňa 22.5. zo závodu odchádza prvý kamión trvanlivého mlieka pod značkou Meggle.

2002

Certifikát ISO 9001:2000

Rajo, a. s., získava certifikát systému riadenia kvality podľa normy ISO 9001:2000.

2003

Meggle AG stopercentným vlastníkom Rajo, a.s.

V roku 2003 sa spoločnosť Meggle AG  stáva stopercentným vlastníkom akcií Rajo, a. s. Bavorský producent mliečnych výrobkov začlenil Rajo a.s. do holdingu MEGGLE Eastern Europe GmbH.

Rajo spája rodinu

Od roku 2003 spoločnosť Rajo začala spoluprácu s nadáciou Návrat, ktorá presadzuje návrat opustených detí z detských domovov do rodín. Kúpou každého balenia mlieka Rajo prispievajú spotrebitelia určitou čiastkou na činnosť nadácie a pomáhajú týmto opusteným deťom k návratu do rodinného prostredia. Spolupráca Rajo a Návrat trvá podnes. 

2008

Zmena loga

Logo spoločnosti dostáva novú modernejšiu podobu, typický tvar ostáva nezmenený.

2014

Značka kvality pre Smotany, Mňam Duo a Cottage cheese

Dlhodobá vysoká kvalita produktov Rajo si vyslúžila ocenenie Značka kvality SK pre produkty Rajo smotanový Mňam DUO, Cottage cheese, produktové portfólio smotán a Rajo kyslá smotana dokonca označenie kvality SK Gold. 

Superbrands 2014

Značka Rajo a Acidko získavajú ocenenie SUPERBRANDS 2014.

2015

Superbrands 2015

Rajo obhajuje zisk ocenenia SUPERBRANDS 2015.